Mattilbud

Vi er ingen sukkerfri barnehage, men er opptatt av at maten skal være næringsrik, sunn og variert. Vi har egen kjøkkenassistent, og serverer hjemmelagd mat basert på fullkorn og grove produkter. Vi forsøker å følge årstidene med sesongbetont mat, og har ulike tradisjoner med blant annet julebord og påskelunsj. Vi serverer tre måltider daglig.

Følg oss på Facebook

Matpenger: 350,- kr/mnd for 100 % plass. Vi serverer tre måltider pr. dag. Barna har med seg niste til turdag èn dag pr. uke.

Vi har egen kjøkkenassistent 6 timer, 5 dager i uka. Kjøkkenassistenten lager i stand formiddagsmat og ettermiddagsmat til alle gruppene, og har ansvar for opprydding, renhold, hygiene og HMS på kjøkkenet.

Frokost: På Solstrålen: havregrøt og/eller brødskiver/knekkebrød - begge deler hver dag. På Regnbuen: brødskive eller knekkebrød. Serveres fra ca 07.30-08.30, barna som skal spise frokost hos oss må være i barnehagen senest 08.15.

Formiddagsmat: Varm mat minimum èn dag i uka på alle grupper; masse god og hjemmelaget mat. De dagene det ikke er varm mat har vi som regel hjemmebakte rundstykker eller grovbrød, grønnsaker og masse godt pålegg, og gjerne også omelett, kokte egg, eggerøre, pastasalat, pytt i panne, innbakt gjærbakst, italiensk salat etc. På småbarnsavdelingen tilbys også grøt og middagsglass etter behov. Formiddagsmat serveres til ulike tider på avdelingene, mellom 10.15 og 10.45.

Ettermiddagsmat: Til ettermiddagsmat serveres det brødskiver og knekkebrød, og ulike typer frukt og grønnsaker.

Vi har fokus på at maten skal være sunn, og bruker fullkorn og grove produkter. Vi forsøker å følge årstidene med sesongbetont mat, og har ulike tradisjoner med blant annet julebord og påskelunsj.

Barn med matallergier blir selvfølgelig tatt hensyn til.

Ved bursdagsfeiring serverer vi fruktfat.